Erasmushogeschool Brussel
Nijverheidskaai 170, B-1070 BRUSSEL
Tel. 02 523 37 37 - Fax 02 523 37 57
info@ehb.be
Online Retail Tools II35739/4008/2223/1/02
Studiegids

Online Retail Tools II

35739/4008/2223/1/02
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Graduaat in het winkelmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Gewicht: 3,00
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 30.11.2022 (Eénmalig georganiseerd, enkel in het eerste semester)
Aard: Algemeen verplicht onderdeel
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Van den Broecke Katrien
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel is een resultaat van minder dan 8/20 niet tolereerbaar.
Behoudbaarheid: De quotering van dit opleidingsonderdeel is behoudbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Inhoud

De studenten maken kennis met een aantal verkoops- en merkopbouwende online tools die relevant zijn binnen de retail wereld. Dit doen ze door online cursussen en opleidingen te volgen.

Hiermee krijgen ze een dieper inzicht in een aantal marketing-, verkoop- en communicatiemogelijkheden online.

In online retail tools I volgt de student een zelf samengesteld pakket van online cursussen. Hij/zij kiest hiervoor uit de keuzelijst of brengt zelf gratis online cursussen aan. Eenmaal dit goedgekeurd is kan de student aan de slag.

Alle informatie over de opzet en organisatie van het vak neemt de student verplicht door op Canvas.

Doelstellingen

- Dieper inzicht verwerven in een aantal marketing-, verkoop- en/of communicatiemogelijkheden.
- Certificeringen of voltooiingsbewijzen behalen op de gevolgde cursussen om hun professioneel profiel te versterken.
- Een attitude van levenslang leren versterken met als bedoeling om een professional te vormen die zelf op zoek gaat naar informatie om bij te blijven, weet wat er online beschikbaar is en hoe hiermee gewerkt kan worden.

Evaluatiemomenten

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Examenmoment januariPortfolio100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Examenmoment augustus/septemberPortfolio100,00

Studiematerialen : Verplicht

Alle informatie staat op Canvas. De student neemt dit verplicht door.
De opleidingen worden online aangeboden en gevolgd.

Eindcompetenties

CodeOmschrijvingNiveauCategorie
GRADWMAN_LO2LO2: Verkoopsbeleid Bepaalt verkoopdoelstellingen, een commerciële en marketingstrategie rekening houdend met de klantendoelgroep en het imago van de winkel en stelt deze bij wanneer nodig.GespecialiseerdDLR
GRADWMAN - GI2.3K,I,V,AGI 2.3: Zoekt nieuwe mogelijkheden en kansen voor verkoop en past zo nodig het assortiment aan wijzigende trends, onvoorziene omstandigheden… aan.
GRADWMAN_LO4LO4: Promotie Organiseert promotie-acties voor de klanten.GespecialiseerdDLR
GRADWMAN - GI4.1K,I,V,AGI 4.1: Stelt een actieplan op voor een reclamecampagne en stemt die actie af op de behoefte van de klant.

Begeleiding

De student werkt individueel aan zijn/haar opleidingen tijdens de werkcolleges en wordt hier via coaching in opgevolgd.

Volgtijdelijkheid