Erasmushogeschool Brussel
Nijverheidskaai 170, B-1070 BRUSSEL
Tel. 02 523 37 37 - Fax 02 523 37 57
info@ehb.be
GWM_11ONLRETAILTOOLSI - Online Retail Tools I35738/4008/2223/1/65
Studiegids

GWM_11ONLRETAILTOOLSI - Online Retail Tools I

35738/4008/2223/1/65
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Graduaat in het winkelmanagement, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Gewicht: 3,00
Totale studietijd: 75,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.03.2023 (EƩnmalig georganiseerd, enkel in het tweede semester)
Aard: Algemeen verplicht onderdeel
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Van den Broecke Katrien
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel is een resultaat van minder dan 8/20 niet tolereerbaar.
Behoudbaarheid: De quotering van dit opleidingsonderdeel is behoudbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Inhoud

De studenten maken kennis met een aantal verkoops- en merkopbouwende online tools die relevant zijn binnen de retail wereld. Dit doen ze door online cursussen en opleidingen te volgen.

Hiermee krijgen ze een dieper inzicht in een aantal marketing-, verkoop- en communicatiemogelijkheden online.

In online retail tools I volgt de student een vast pakket van online cursussen.

Alle informatie over de opzet en organisatie van het vak neemt de student verplicht door op Canvas.

Onderwijsorganisatie

Contactonderwijs
Hoorcollege4,00 uren
Werkcollege12,00 uren
Leer- en evaluatietijd
Leer- en evaluatietijd10,00 uren
Project
Coaching4,00 uren
Werkplekleren
Leerwerk15,00 uren
Zelfstudie
Zelfstudie & zelfstandig werk30,00 uren

Doelstellingen

- Dieper inzicht verwerven in een aantal marketing-, verkoop- en/of communicatiemogelijkheden.
- Certificeringen of voltooiingsbewijzen behalen op de gevolgde cursussen om hun professioneel profiel te versterken
- Een attitude van levenslang leren opbouwen met als bedoeling om een professional te vormen die zelf op zoek gaat naar informatie om bij te blijven, weet wat er online beschikbaar is en hoe hiermee gewerkt kan worden.

Evaluatiemomenten

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Examenmoment juniPortfolio100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Examenmoment augustus/septemberMondelinge evaluatie100,00

Studiematerialen : Verplicht

Alle informatie staat op Canvas. De student neemt dit verplicht door.
De opleidingen worden online aangeboden en gevolgd.

Eindcompetenties

CodeOmschrijvingNiveauCategorie
GRADWMAN_LO2LO2: Verkoopsbeleid Bepaalt verkoopdoelstellingen, een commerciƫle en marketingstrategie rekening houdend met de klantendoelgroep en het imago van de winkel en stelt deze bij wanneer nodig.InleidendDLR
GRADWMAN_LO4LO4: Promotie Organiseert promotie-acties voor de klanten.InleidendDLR

Begeleiding

De student werkt zelfstandig aan zijn/haar opleidingen en wordt hier via coaching in opgevolgd.

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.