Erasmushogeschool Brussel
Nijverheidskaai 170, B-1070 BRUSSEL
Tel. 02 523 37 37 - Fax 02 523 37 57
info@ehb.be
Project 1: Presentatie producten31596/4008/2223/1/81
Studiegids

Project 1: Presentatie producten

31596/4008/2223/1/81
Academiejaar 2022-23
Komt voor in:
  • Graduaat in het winkelmanagement, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Gewicht: 4,00
Totale studietijd: 106,00 uren
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 30.11.2022 (Eénmalig georganiseerd, enkel in het eerste semester)
Aard: Algemeen verplicht onderdeel
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Docenten: Van den Broecke Katrien
Taalvak: Nee
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel is een resultaat van minder dan 8/20 niet tolereerbaar.
Behoudbaarheid: De quotering van dit opleidingsonderdeel is behoudbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.

Inhoud

In dit vak gaan we dieper in op hoe je als retailer je producten kan presenteren, welke marketingdoelstellingen je hiermee kan bereiken en hoe je dit het beste kan aanpakken.

We focussen we op de presentatie van producten en hoe een goede presentatie van goederen meedraagt tot het realiseren van de marketingdoelstellingen van je winkel.

Deze cursus is in 2 grote delen opgesplitst

Deel 1: presentatie van producten in de winkel

Deel 2: presentatie van producten online

Ieder onderdeel is opgesplitst in modules waarin we telkens 1 aspect bespreken.

 
Aanwezigheid op de contactmomenten, medewerking tijdens de geplande lessen en het tijdig afwerken en inleveren van opdrachten dragen bij tot de eindevaluatie. Je kan op dit vak niet slagen zonder regelmatige inzet.



Onderwijsorganisatie

Contactonderwijs
Hoorcollege8,00 uren
Werkcollege20,00 uren
Leer- en evaluatietijd
Leer- en evaluatietijd15,00 uren
Werkplekleren
Leerwerk30,00 uren
Zelfstudie
Begeleide zelfstudie & zelfstandig werk8,00 uren
Zelfstudie & zelfstandig werk25,00 uren

Doelstellingen

De cursist kent de meest gebruikelijke manier van presenteren van goederen en de marketingrichtlijnen die gevolgd worden in zijn sector.

Evaluatiemomenten

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Examenmoment januariPortfolio100,00Alle informatie over de organisatie en evaluatie van dit vak staat op Canvas. De student is verplicht dit door te nemen bij aanvang van de cursus.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Examenmoment augustus/septemberPortfolio100,00Alle informatie over de organisatie en evaluatie van dit vak staat op Canvas. De student is verplicht dit door te nemen bij aanvang van de cursus.

Studiematerialen : Verplicht

Leerpaden en powerpoint presentatie wordt via Canvas beschikbaar gesteld.

Begincompetenties

CodeOmschrijvingNiveau
ESOEindtermen secundair onderwijsInleidend

Eindcompetenties

CodeOmschrijvingNiveauCategorie
GRADWMAN_LO1LO1: Klantgerichte service Informeert klanten, adviseert producten en verkoopt ze.GespecialiseerdDLR
GRADWMAN - GI1.3K,I,V,AGI 1.3: Geeft informatie over de kenmerken van de artikels, demonstreert of toont artikels en geeft informatiemateriaal mee.
GRADWMAN - GI1.4K,I,V,AGI 1.4: Stimuleert de klant tot een aankoopbeslissing.
GRADWMAN_LO12LO12: Communicatie Communiceert met klanten, leveranciers, personeel en andere stakeholders in een internationale context zoals Brussel. Straalt in non-verbale communicatie de eigenheid van het bedrijf uit.GespecialiseerdDLR
GRADWMAN - GI12.5K,I,V,AGI 12.5: Straalt een geloofwaardigheid uit binnen het concept en de waarden van de sector.
GRADWMAN_LO2LO2: Verkoopsbeleid Bepaalt verkoopdoelstellingen, een commerciële en marketingstrategie rekening houdend met de klantendoelgroep en het imago van de winkel en stelt deze bij wanneer nodig.GespecialiseerdALG
GRADWMAN - GI2.2K,I,V,AGI 2.2: Volgt ontwikkelingen op in de markt en het aanbod van de concurrentie.
GRADWMAN - GI2.3K,I,V,AGI 2.3: Zoekt nieuwe mogelijkheden en kansen voor verkoop en past zo nodig het assortiment aan wijzigende trends, onvoorziene omstandigheden… aan.
GRADWMAN - GI2.6K,I,V,AGI 2.6: Werkt commerciële acties uit om de doelstellingen te realiseren en vertaalt de strategische keuzes van het management naar de realiteit van het eigen departement.
GRADWMAN_LO6LO6: Winkelinrichting Richt de verkoopruimte in en stalt of geeft de opdracht de producten uit te stallen in de vitrines, etalages, rekken…GespecialiseerdDLR
GRADWMAN - GI6.2K,I,V,AGI 6.2: Stelt artikelen volgens soort, eigenschappen en verkoopsdoelstellingen ten toon in de afdeling.
GRADWMAN - GI6.3K,I,V,AGI 6.3: Maakt of regelt decoraties (combinaties van producten, licht- en kleurgebruik, attributen…)
GRADWMAN - GI6.4K,I,V,AGI 6.4: Benut de mogelijkheden van de ruimte.
GRADWMAN - GI6.6K,I,V,AGI 6.6: Houdt rekening met voorraad, trends, verkooppotentieel en doelgroep.

Begeleiding

Tijdens de les en op afspraak.


Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Bijkomende Kost

2.00